KENTAURS NYE PLATFORM AFSPEJLER FUNKTIONALITET OG DESIGN

Kentaur

I Danmark er Kentaur den foretrukne producent og leverandør af kokke- og plejetøj. Kentaur har 28-års erfaring med at designe, producere og levere et bredt sortiment af beklædning til en lang række servicefag. Deres innovative beklædning er udviklet og designet i tæt dialog med brugerne. En af Kentaurs styrker er netop deres tætte dialog med brugerne, og dermed deres forståelse for brugernes behov. Denne dialog er også med til at pointere deres kontinuerlige optimering og værdiskabelse. Gennem en kombination af deres nordiske design med fokus på kvalitet, og det tætte samarbejde med brugerne skabes der en høj værdi på alle parametre.

 

Stigende interesse for funktionel og komfortabel erhvervsbeklædning

 

Kentaur har med tiden vokset sig større og større, og virksomheden er nu blandt de største aktører på det europæiske marked. Den stigende interesse for funktionel og komfortabel erhvervsbeklædning har resulteret i stærke relationer til det europæiske marked. Det har resulteret i en stigende interesse for direkte køb fra enkelt forbrugere, særligt fra det udenlandske marked. For at imødekomme brugernes efterspørgsel krævede det en makeover af Kentaurs platform.

 

Balance mellem produkternes funktionalitet og design

 

For at imødekomme brugerne efterspurgte Kentaur et nyt website. Et website, hvor deres høje kvalitet skulle tydeliggøres over hele linjen, og derfor efterspurgte de et nyt design til deres website.

 

“Kentaurs nye visuelle identitet, og ikke mindst det nye website, skulle i høj grad afspejle balancen mellem funktionaliteten og designet i deres produkter. Denne balance udgjorde idégrundlaget for websitet, og det var derfor også essentielt at indtænke ordene intuition, overskuelig og brugervenlig for at imødekomme Kentaurs efterspørgsel.” Morten Messer, Art Director, Improving

 

Processen

 

Kentaur har tidligere haft gode erfaringer med teamet, og har derfor følt sig i trygge hænder og haft tiltro til Improving igennem hele processen. 

“Igennem processen har vi været trygge ved samarbejdet med Improving, og haft tiltro til at de ville skabe det website, som vi efterspurgte. Det nye website er holdt inden for både budget og tidsramme.” Thomas Damkjær Larsen, E-commerce Manager, Kentaur

 

Set fra et frontend og backend perspektiv

 

For at imødekomme Kentaurs efterspørgsel, og som efterlevede balancen mellem produkternes funktionalitet og design var det naturligt, at det nye website skulle opbygges og udvikles på Magento 2 platformen, men med integrering af Vue Storefront for at sikre, at websitet blev baseret på de nyeste teknologier.

“For at kunne indfri Kentaurs ønsker til det nye website er den opbygget og udviklet på Magento 2 platformen, hvor Vue Storefront integrerer ind i Magento. Der er også sikret integration til både PIM-system og Kentaurs økonomisystem.” Thomas Thune Hansen, Senior Backend Developer, Improving

“Vi har sørget for, at Kentaurs nye visuelle identitet blev implementeret på websitet, og at den afspejler websitets konfiguration. Med Vue Storefront, og integreringen af PWA, er websitet baseret på de nyeste teknologier, hvilket er med til at give brugeren en god oplevelse, og tilmed virkelig hurtig load af sider.”  Dennis Falkner, Senior Frontend Developer, Improving

 

Resultatet

 

Vi har arbejdet på at skabe et website, der efterlevede idégrundlaget og ikke mindst nøgleordene, for derigennem at sikre en god oplevelse for de besøgende på websitet. 

“Vi er meget tilfredse med det resultat, som Improving har leveret. De har formået at skabe det website, som vi efterspurgte. Websitet lever derfor i høj grad op til de krav og forventninger vi havde, da vi indgik samarbejdet. De har formået at skabe et website, hvor idégrundlaget er tydeligt og nøgleordene indtænkt.” Thomas Damkjær Larsen, E-commerce Manager, Kentaur

Du kan tjekke det nye website ud lige her.

SKAL VI OGSÅ
HJÆLPE DIG?

Skal vi også hjælpe dig? Lad os ringe dig op