KLAR TIL FORTSAT VÆKST
Ny løsning skal sikre en fortsat digital vækst for tøjkæden Nielsens og binde de fysiske butikker tættere til deres online forretning.
Med en timing op til årets travleste sæson kom Nielsens live med ny frontend og store ændringer til deres eksisterende tekniske platform. Der var derfor pres på fra dag ét med en hastigt stigende omsætning i forbindelse med Black Week og hele julehandlen.
Gode arbejdsgange med content
Fokus har været på at sikre gode arbejdsgange, og at shoppen visuelt skulle have samme fokus, som butikkerne har. Visuel merchandising, for at varerne tager sig godt ud og at kampagner skinner igennem, har været altafgørende i processen. Derfor er værktøjer til berigelse af varer, kategorier og CMS-sider forfinet ned i mindste detalje.
“Vi er meget glade for resultatet og har oplevet en stor vækst på alle parametre, som overstiger den vækst, andre online forretninger har oplevet efter nedlukning. Det er meget positivt, at vi har kunne fastholde forholdet til vores loyale kunder, og at de har taget rigtigt godt imod den nye løsning” udtaler Morten Burcharth – Digital & Marketingchef hos Nielsens
Fra vækst til drift
Den fortsatte rejse handler i høj grad om at sikre logistikken og samspillet med butikkerne, da mange af ordrerne plukkes, afsendes og ombyttes herfra. Igennem nedlukningen har der været mulighed for at trykteste og finde potentialer, som i sidste ende vil komme Nielsens kunder til gode, i form af fysiske butikker, som for alvor spiller med på den digitale platform.
“Nielsens har været super skarpe og seriøse igennem hele projektet. De har formået at inddrage organisationen og butikkerne på en god måde, så vi igennem processen har fået forfinet mange arbejdsgange. Vi glæder os over at have taget et meget stort skridt imod en ægte omnichannel oplevelse for Nielsens kunder. Jeg tror personligt på, at Nielsens har formået at ruste sig til den nye virkelighed, hvor online og offline smelter meget mere sammen”. Siger Nikolaj Riisberg fra Improving
Den hurtigste frontend
Shoppens frontend er bygget i Vue Storefront ovenpå Nielsens eksisterende Magento 2 løsning. Vue Storefront er en såkaldt PWA, som sikrer kunderne en langt hurtigere frontend med meget færre kald til serveren. Derfor oplever man, at sideskift tager en brøkdel af den tid, som man er vant til. Hastighed er et konkurrenceparameter, da kunderne sjældent oplever, at en side skal loades.
Se det færdige resultat på www.nielsens.dk
SKAL VI OGSÅ
HJÆLPE DIG?
Skal vi også hjælpe dig? Lad os ringe dig op